ai copywriter

AI copywriter – na czym polega jego praca?

Choć jeszcze kilka lat temu wydawałoby się nam to nierealne, dzisiaj sztuczna inteligencja szturmem wbiła się na rynek, siejąc postrach wśród copywriterów. Na szczęście wszystko wskazuje na to, że copywriterzy wciąż są potrzebni. Powstają także nowe zawody, wśród których sporą popularnością cieszy się zawód AI copywritera.

Czym zajmuje się AI copywriter i jak wygląda jego praca? Jak działa moduł AI na GT i czy warto z niego korzystać? Na te pytania odpowiemy poniżej!

Co znajdziesz w tym artykule?

Na czym polega praca AI copywritera?

Praca AI copywritera, jak sama nazwa wskazuje, polega na wykorzystywaniu sztucznej inteligencji do tworzenia contentu. AI potrafi generować dobrej jakości treści na podstawie działania zaawansowanych i złożonych algorytmów i modeli językowych (LLM – large language models) oraz wprowadzonych przez człowieka danych wejściowych – np. w postaci słów kluczowych i tematu (czyli promptu).

Nie oznacza to jednak, że AI do generowania dobrych treści nie potrzebuje copywritera – wręcz przeciwnie. Zawód AI copywritera jest coraz popularniejszy i całą pewnością w najbliższych latach ta popularność jeszcze bardziej wzrośnie.

Jak już wspomnieliśmy, AI copywriter zajmuje się tworzeniem contentu przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Sztuczna inteligencja generuje tekst, jednak to na copywriterze ciąży odpowiedzialność za jej poprawność. Zarówno językową oraz merytoryczną.

Ma to szczególne znaczenie w przypadku specjalistycznych tekstów oraz opisów produktów, gdzie merytoryka jest kwestią nadrzędną. Warto wiedzieć, że w przypadku opublikowania treści, która wprowadza odbiorcę w błąd, wobec copywritera mogą być poczynione nawet kroki prawne. AI copywriter nie polega więc w 100% na tym, co mówi sztuczna inteligencja, a raczej wspomaga się nią. Wszelkie fakty muszą być dokładnie sprawdzone i przeanalizowane, by mieć pewność, że są zgodne z prawdą.

AI copywriter w swojej pracy używa tzw. promptów czyli krótkich komend, fraz czy zdań, które przekazywane są do modeli językowych, aby wygenerować treść. Prompt możemy zdefiniować jako wytyczne, które przekazywane są sztucznej inteligencji.

Działania modułu AI na Giełdzie Tekstów

Giełda Tekstów nie pozostała obojętna na innowację, jaką na copywriterski rynek wprowadziła sztuczna inteligencja. Obecnie istnieje możliwość zamówienia w serwisie treści tworzonej właśnie przez AI.

Moduł sztucznej inteligencji na podstawie danych wejściowych automatycznie generuje tekst, który następnie musi zostać przeanalizowany i sformatowany przez AI copywritera. Sztuczna inteligencja jest ogromnym ułatwieniem, ale to właśnie na AI copywriterze ciąży odpowiedzialność za efekt końcowy, zleceniodawcy nie muszą więc obawiać się, że dostarczony tekst może nie być zgodny z prawdą. Tekst jakościowo nie może odbiegać od tworzonego od podstaw przez człowieka, zmienia się jedynie sam proces jego powstawania. Giełda Tekstów jest pierwszą w Polsce platformą dla copywriterów, która wprowadziła moduł do zamawiania treści AI.

Dostęp do modułu mają jedynie doświadczeni copywriterzy, co jest gwarancją, że wygenerowane teksty będą zgodne z prawdą i wszelkimi zasadami.

Czy warto zamawiać treści na GT+AI?

Treści AI na Giełdzie Tekstów cechują się przede wszystkim niższą ceną niż te pisane od podstaw przez człowieka. Ma to związek nie z gorszą jakością stworzonych tekstów, ale z nieco mniejszym wysiłkiem ze strony samego copywritera.

Stworzenie tekstu od zera jest zadaniem wymagającym wiedzy, kreatywności i pomysłowości. Sztuczna inteligencja sporo przejmuje na siebie, podsuwając copywriterowi pomysł, inspirację i zarys treści. Do twórcy należy jednak całe formatowanie, ewentualne korygowanie i redakcja.

Treści AI – korzyści zarówno dla copywritera, jak i zamawiającego

A zatem- jakie korzyści przynosi korzystanie z GT+AI dla autora, a jakie dla klienta? Autor z pewnością ma nieco ułatwione zadanie, choć wcale nie mniejszą odpowiedzialność za swoją pracę.

Klient natomiast otrzymuje teksty doskonałej jakości w niższej cenie. To sytuacja win-win, gdyż obie strony odnoszą wymierne korzyści z wykorzystania sztucznej inteligencji.

Podziel się swoją opinią
Redakcja
Redakcja
Artykuły: 7

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

14 + piętnaście =