Copywriting to dziedzina, w ramach której wyróżnia się co najmniej kilka specjalności. Jedną z nich jest właśnie copywriting sprzedażowy. Jego głównym celem jest sprzedaż produktu. Aby do niej doszło, musi powstać tekst, który wpłynie na psychikę kupującego i zachęci go do kupna. Jak pisać skuteczne teksty sprzedażowe i sprzedać wszystko, co chcesz?

Czym kierujemy się, wybierając produkt?

Każdy z nas doskonale zna tą sytuację. Idziesz do sklepu, szukasz jakiegoś produktu, np. margaryny. Obok siebie leżą dwa rodzaje, Ty jednak decydujesz się na margarynę X, a nie Y. Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego? Powiem Ci. Z dużym prawdopodobieństwem, a właściwie z pewnością kupisz produkt, który będzie lepiej zareklamowany. Reklama jest dźwignią handlu, buduje świadomość marki, pozwala jej utrzymać się na powierzchni, a do tego są tworzone tak, by wywoływać emocje.

Dobry tekst, czyli jaki?

Dobry tekst to po prostu tekst skuteczny. Jeśli chcesz sprzedać jakiś produkt, musisz pamiętać o tym, że treść oferty jest niezwykle ważna i oddziałuje na klienta nawet, jeśli on nie jest tego świadomy. Jeśli piszesz teksty sprzedażowe, zwróć uwagę na to, by podkreślać korzyści, jakie daje dany produkt, w czym ułatwia życie, jak wpływa na codzienność klienta. Ważne jest, by zawsze pisać prawdę. Oczywiście, każdy copywriter doskonale wie, że napisanie tekstu na 2000 zzs, kiedy informacji o danym produkcie mamy dwie linijki nie jest łatwe. Nie oznacza to jednak, że mamy wypełnić luki nieprawdą, napompowanymi epitetami i stekiem bzdur.

Chwytliwy nagłówek to klucz

Nagłówki są bardzo ważne w każdym tekście sprzedażowym. To one zwykle decydują o tym, czy klient przeczyta ofertę, czy jedynie przeskanuje ją wzrokiem, a może od razu odpuści. Uważaj jednak, by nagłówek nie okazał się oszustwem. Nawet, jeśli przyciągniemy klienta obietnicą niemożliwą do spełnienia i przeczyta on naszą ofertę, poczuje się oszukany i prawie na pewno więcej do niej nie wróci. A przecież nie o to nam chodzi, prawda?

Prostota jest podstawą

Tekst sprzedażowy ma trafić do każdego. I nie ważne jest, czy jest to osoba wykształcona, doświadczona w danym temacie czy nie, tekst sprzedażowy ma być zrozumiały dla wszystkich. Unikaj więc wielokrotnie złożonych zdań, celuj raczej w prostotę i prosty przekaz. Zwracaj uwagę na to, czego nie mówi konkurencja. Skieruj się nie tyle na wychwalaniu produktu, co na zwróceniu uwagi na konkretne korzyści dla klienta. To zawsze działa!

Podsumowując..

Copywriting sprzedażowy nie jest pracą łatwą. Aby dotrzeć do klienta i sprawić, by teksty były skuteczne, trzeba znać się nie tylko na produkcie, ale też na ludziach, ich psychice i schematach działania. Wbrew pozorom, wszyscy jesteśmy do siebie podobni, a copywriting sprzedażowy to wykorzystuje.