Termin SEO Copywritingu przewija się w sieci nieustannie, więc większość z nas wielokrotnie się z nim spotkała. Nie każdy jednak wie, co właściwie oznacza. Przyznaj sam – brzmi nieco egzotycznie, prawda? Okazuje się, jednak że z treściami SEO spotykamy się na co dzień. Co to właściwie znaczy i jakie ma to znaczenie w pracy copywritera?

Po co tworzy się treści SEO?

Większość, jeśli nie wszystkie teksty, jakie copywriter pisze w sieci służą jednemu – sprzedaży. Nikt nie zleca napisania artykułu na blog, który prowadzi z pasji, bez żadnego zysku, bo to by się po prostu zwyczajnie nie opłacało. Teksty SEO to, mówiąc najprościej, teksty służące pozycjonowaniu danej strony w wyszukiwarce. O co chodzi?

Zrób prosty test. W okienku wyszukiwarki wpisz dowolne wyrażenie, np. „remont domu”. Twoim oczom ukaże się cała lista stron firm, które zajmują się remontami. A strony, które pojawiają się jako pierwsze, czyli na samej górze listy, są po prostu dobrze wypozycjonowane, prawdopodobnie m.in. za sprawą treści SEO.

Czym są treści SEO?

Do rzeczy więc. Czym właściwie są treści SEO? Są to wszelkie teksty, które napisane są w atrakcyjny dla czytelnika sposób, ale ich główną cechą jest nie tyle wartość merytoryczna, co zgodność z wytycznymi wyszukiwarki. Celem treści SEO jest zwiększenie pozycjonowania,  a także promowanie danej firmy, zwiększenie ruchu na stronie, a co za tym idzie, wzrost sprzedaży.

Wiesz już, czym ogólnie są treści SEO. Musisz jednak wiedzieć, że copywriter pisze bardzo różne treści, z których wszystkie są treściami SEO. Wyróżnia się co najmniej kilka rodzajów tekstów SEO. Przyjrzyjmy się im, by zrozumieć, czym tak właściwie zajmuje się SEO copywriter.

 

Teksty na strony www

To jeden z rodzajów treści SEO, a więc pod pozycjonowanie. W takich treściach prezentuje się usługi firmy, ich produkty, buduje się wizerunek danej marki, co przekłada się, oczywiście, w większym odstępie czasowym, na wzrost popularności i sprzedaży produktów.

Artykuły blogowe

Artykuły blogowe także są tekstami SEO. Aby jednak spełniły swoją główną rolę, a więc poprawiły pozycjonowanie, muszą spełniać kilka wymogów. Przede wszystkim, bardzo ważne jest, by tekst napisany był na temat związany z działalnością firmy. Poza tym, najważniejszym elementem takiego blogowego artykuły jest chwytliwy tytuł i intrygujący lead. Jeżeli lead nie wciągnie czytelnika, jest prawnie pewne, że nie dotrze on nawet do połowy tekstu, a więc nie przyniesie on żadnych korzyści. Artykuły blogowe zawierają w treści wewnętrzne linkowanie do produktów. Niebagatelną rolę odgrywa także dopasowana do tematu i atrakcyjna grafika, która przyciągnie wzrok.

Teksty sprzedażowe

Teksty sprzedażowe, jak sama nazwa wskazuje, ukierunkowane są na sprzedaż produktu. Ich charakterystyczna cechą jest przemawianie do klienta językiem korzyści (o nim powiemy w innym poradniku). Mówiąc najprościej, tekst sprzedażowy pisze się po to, by dany produkt mógł się sprzedać.

Artykuły sponsorowane

Artykuły sponsorowane to rodzaj subtelnej, niezauważalnej wręcz reklamy natywnej. Czytelnik ma mieć wrażenie, że czyta po prostu zwyczajny tekst, który w rzeczywistości jest reklamą, promującą firmę w inteligentny sposób.

Teksty zapleczowe

Teksty zapleczowe to treści, które zawierają w sobie wartość merytoryczną, ale najważniejsze jest w nich linkowanie. Celem treści zapleczowych jest zwiększenie ruchu na stronie internetowej, a to z kolei w zamierzeniu ma prowadzić do zwiększenia sprzedaży.

Precle

Precle to treści, od których zaczyna swoja przygodę z pisaniem większość copywriterów.  To krótkie teksty, w których liczy się nie tyle treść, co kluczowe słowa. Są zamieszczane na tzw. zapleczach, czyli na stronie z linkami wychodzącymi. To wszystko ma za zadanie wypozycjonować stronę dzięki stosowaniu zasad zgodnych z algorytmami Google.

 

Podsumowując..

Przejrzeliśmy pobieżnie kilka rodzajów treści SEO. W kolejnych poradnikach omówimy dokładniej ich cechy charakterystyczne i strukturę. Mówiąc najogólniej, treści SEO to treści tworzone w konkretnym celu. Ogólnie mają one wypozycjonować stronę, by była bardziej widoczna w sieci, zwiększyć ruch na stronie, a w efekcie, wypromować markę i zwiększyć sprzedaż produktu. Jak widać, marketing internetowy to cały długi proces, a dobre treści SEO to dopiero początek góry lodowej, której szczytem jest sprzedaż produktu.