platformy dla copywriterów

Platformy dla copywriterów – jak zacząć?

Wielu początkujących copywriterów zastanawia się, jak w ogóle zacząć swoją przygodę z pisaniem. Większość zaczyna zupełnie podobnie – na platformach dla copywriterów. Jedną z nich, cieszącą się największą popularnością nie tylko wśród początkujących copywriterów, jest Giełda Tekstów. Jak zacząć działać na tej platformie i czy to w ogóle się opłaca?

Co znajdziesz w tym artykule?

Jak działać na platformach dla copywriterów?

Ogólnie zasada działania większości platform dla copywriterów jest podobna. Każda jest stworzona po to, by ułatwić zleceniodawcy znalezienie wykonawcy zlecenia. Podobnie więc przebiega cały proces podejmowania się takich zleceń. Na początku copywriter musi się zarejestrować, czyli założyć konto w danym serwisie. Przy zakładaniu konta konieczne jest podanie swoich danych – chodzi tutaj o możliwość rozliczenia się z Urzędem Skarbowym, o numer konta do przelewów, a także o potwierdzenie tożsamości. Nic w tym dziwnego, w końcu mowa tutaj o pieniądzach. Kiedy konto zostaje założone, copywriter, w zależności od zasad przyjętych przez dany serwis, może zacząć pracę od razu, a czasem musi najpierw wykonać zadanie testowe, które ma potwierdzić posiadane umiejętności tworzenia treści.

W większości serwisów praca copywriterów polega tylko i wyłącznie na przyjmowaniu gotowych zleceń od zleceniodawców. Wyjątkiem jest tutaj Giełda Tekstów, która umożliwia zarabianie nie tylko na przyjmowaniu zleceń, ale także na sprzedaży własnych, autorskich treści na dowolny temat. To dlatego rejestracja i działanie na Giełdzie Tekstów jest tak korzystne dla copywritera.

Czym jest Giełda Tekstów?

Giełda Tekstów jest serwisem służącym do sprzedaży własnych, autorskich tekstów, a także do zlecania ich napisania i przyjmowania takich zleceń. Serwis działa dwutorowo. Autor może wystawiać napisane przez siebie gotowe teksty, które kupujący może zakupić. Drugą możliwością jest zlecenie przez kupującego napisanie konkretnej treści. Autor może takie zlecenie przyjąć i zrealizować. Spośród wszystkich platform dla copywriterów jedynie Giełda Tekstów umożliwia sprzedaż własnych treści wystawionych jako gotowe do zakupu artykuły. To doskonała okazja do zarabiania na swojej pasji- pisać możesz właściwie o czym tylko chcesz.

Jak zacząć pisać na Giełdzie Tekstów?

Przede wszystkim, by móc zacząć działać na Giełdzie Tekstów, musisz się zarejestrować. Już przy wejściu na stronę internetową pojawi się możliwość założenia darmowego konta. Zarejestrować może się każda osoba pełnoletnia, posiadająca Obywatelstwo Polskie i stałe zameldowanie na terenie Polski. Aby założyć konto, należy wypełnić formularz. Konieczne jest podanie adresu email, imienia i nazwiska, a także ustanowienie własnego, bezpiecznego hasła. Trzeba także określić, czy konto zakładane jest dla zleceniodawcy czy dla twórcy treści. Po wypełnieniu formularza i zaakceptowaniu regulaminu, pozostaje jedynie sprawdzić skrzynkę meilową i zatwierdzić założenie konta poprzez kliknięcie w link. Konto jest już gotowe! Możesz zacząć działać.

1

Jak przyjmować zlecenia?

Lista aktualnych zleceń w serwisie jest dostępna po naciśnięciu przycisku „Aktywne zlecenia” w rozwijanej zakładce „Zlecenia”. Zwróć uwagę na rodzaj wystawianych zleceń. Istnieją właściwie ich dwa rodzaje. Jednym z nich są zlecenia szybkie, które oznaczono ikonką zegarka. Je możesz przyjąć automatycznie po kliknięciu w przycisk „Wykonaj zlecenie”. Musisz trzymać się określonego czasu, który zaczyna odliczać się od razu po przyjęciu zlecenia. Drugim rodzajem są zlecenia otwarte, które oznaczono tikiem. Do takiego zlecenia możesz dodać swoją ofertę, a wykonawcę wybiera zleceniodawca. Jeżeli wybierze on Twoją ofertę, dostaniesz maila z informacją, że zostałeś wybrany do realizacji zlecenia. Od tego momentu czas na jego wykonanie zaczyna się odliczać.

2

Jak sprzedawać swoje teksty?

Oprócz przyjmowania zleceń, możesz także sprzedawać własne artykuły. To proste! Wystarczy z rozwijanego menu kliknąć przycisk „Twoje artykuły” i „Dodaj artykuł”, a następnie określić cechy tekstu – jego rodzaj, kategorię, a także cenę, którą ustalasz według własnych oczekiwań. Następnie należy dodać Twój autorski tekst i poczekać, aż moderator go zaakceptuje. Od tej pory Twój tekst jest dostępny do sprzedaży. Jeśli ktoś zdecyduje się na jego zakup, dostaniesz informację, że artykuł został kupiony, a do konta doliczona zostanie odpowiednia kwota. Jeżeli uda Ci się trafić w niszę, czyli w zainteresowanie potencjalnego zleceniodawcy, artykuł może sprzedać się bardzo szybko.

3

Platformy dla copywriterów – czy warto?

Platformy dla copywriterów, a szczególnie dająca ogromne możliwości Giełda Tekstów, to prawdziwa trampolina do sukcesu. Nie ma wątpliwości, że rejestracja w takim serwisie jest korzystna, bo nic nie kosztuje, a daje ogromne możliwości rozwoju. Dzięki przyjmowaniu pojedynczych zleceń, masz możliwość sprawdzić, czy ta praca jest dla Ciebie odpowiednia, czy w ogóle chcesz tak pracować. Poza tym, możliwe jest nawiązanie dłuższej współpracy, jeżeli Twoje teksty spodobają się jakiemuś zleceniodawcy. Zdecydowanie warto zarejestrować się na Giełdzie Tekstów i gorąco do tego zachęcamy!

Podziel się swoją opinią
Joanna Duplaga
Joanna Duplaga

Pisaniem zajmuję się już od sześciu lat. Swoją przygodę z copywritingiem zaczęłam w serwisie Giełda Tekstów, realizując nieśmiało niewielkie zlecenia. Dzisiaj współpracuję z wieloma firmami, prowadzę m.in. fanpage Climb.pl - największego serwisu wspinaczkowego w Polsce. Prowadzę też swój blog, na którym dzielę się pasją do tworzenia ręcznych dekoracji (www.robotki-handmade.pl).

Artykuły: 35

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

1 × 3 =