O czym pisać, żeby sprzedać?

O czym pisać, żeby sprzedać? Dobór tematów własnych tekstów

Każdy, kto pisze teksty na sprzedaż, zatrzymał się kiedyś w momencie, w którym kompletnie nie wiedział, o czym mógłby napisać. Jak wybrać temat, który zainteresuje klienta i nakłoni go do zakupu tekstu? Jak sprawdzić, czym interesują się klienci, by trafić w odpowiednią niszę? Poniżej znajdziesz garść porad, które ułatwią Ci to zadanie.

Co znajdziesz w tym artykule?

Dlaczego dobór tematu tekstu jest tak ważny?

business man 2452808 1280

Nie oszukujmy się, tekstów na sprzedaż nie piszemy dla czystej przyjemności czy idei pisania. Piszemy je po to, żeby sprzedać. Musimy więc trafić w potrzeby potencjalnych klientów. W innym przypadku klient nawet nie spojrzy na nasz tekst. Jeśli ktoś poszukuje tekstu o atrakcjach Nowej Zelandii, prawdopodobnie nie kupi najlepszego nawet tekstu o kredytach hipotecznych. Skąd więc wiedzieć, co interesuje potencjalnego nabywcę? To przecież wróżenie z fusów! W pewnym sensie tak. Istnieją jednak pewne sztuczki, których zastosowanie pozwala na przewidzenie, jakie tematy zainteresują klienta.

Statystyki serwisu Giełda Tekstów

Każdy, kto korzysta  z serwisu Giełda Tekstów, sprzedając w nim własne artykuły wie, że system umożliwia korzystanie ze statystyki. Czemu ona służy? Przede wszystkim temu, by dać nam obraz na temat tego, jakie teksty kupują klienci, ile mają znaków i z jakiej kategorii pochodzą. Ze statystyki dowiesz się, jak wygląda rozkład cenowy, w jakich widełkach cenowych klienci poruszają się najczęściej. Możesz zobaczyć, ile skłonni są zapłacić w przeliczeniu na jedno słowo. Możesz także przejrzeć niedawno sprzedane artykuły . To ogromna pomoc w doborze odpowiedniego tematu. Zaobserwujesz, jakie teksty zostały sprzedane, czyli co zainteresowało klientów. Łatwiej Ci będzie dobrać temat własnego artykułu, który ma o wiele większą szansę na sukces.

1

Narzędzie Google

Planowanie tematów tekstów można oprzeć także o narzędzia Google. Jednym z takich narzędzi jest Google Trendy. Za jego pomocą sprawdzisz niedawno wyszukiwane frazy, dowiesz się, co w przeglądarce wpisywane jest najczęściej. Dla przykładu, jeśli frazą o największej liczbie wyszukiwań była fraza „wakacje 2021”, możesz przewidzieć, że teksty na temat wakacyjnych atrakcji z dużą dozą prawdopodobieństwa wzbudzą zainteresowanie.

Inspiruj się!

Oprócz tego, co oferują nam narzędzia, inspiracją do tworzenia jest cały otaczający nas świat. Rozejrzyj się wokół! Inspiracją może być wszystko. Rozmawiając z ludźmi, słysząc ich rozmowy wiesz, co ich interesuje, czego chcą się dowiedzieć. To również jakaś wskazówka. Nie ma oczywiście żadnej gwarancji, że konkretny temat zainteresuje klienta na tyle, że kupi Twój tekst. To zależy od tego, czego aktualnie potrzebuje. Dużo łatwiej jest jednak trafić w niszę i zainteresować klienta, jeśli obserwuje się bacznie świat z uwagą i kreatywnością.

Wiesz już, jak dobierać tematy napisanych artykułów tak, by zainteresowały one potencjalnego klienta. Pamiętaj, że dobry tekst zazwyczaj swojego klienta znajdzie, prędzej, czy później. Powodzenia w tworzeniu!

Podziel się swoją opinią
Joanna Duplaga
Joanna Duplaga

Pisaniem zajmuję się już od sześciu lat. Swoją przygodę z copywritingiem zaczęłam w serwisie Giełda Tekstów, realizując nieśmiało niewielkie zlecenia. Dzisiaj współpracuję z wieloma firmami, prowadzę m.in. fanpage Climb.pl - największego serwisu wspinaczkowego w Polsce. Prowadzę też swój blog, na którym dzielę się pasją do tworzenia ręcznych dekoracji (www.robotki-handmade.pl).

Artykuły: 35

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

jeden × jeden =