Jak zlecić napisanie tekstu na Giełdzie Tekstów?

Jak zlecić napisanie tekstu na Giełdzie Tekstów?

Prowadzenie własnego biznesu to ogromne przedsięwzięcie. Liczba zadań do wykonania jest ogromna,  w tym nawale pracy trudno jest znaleźć czas i siłę na tworzenie unikalnego i wartościowego contentu na stronę. Na pewno wiesz, że strona internetowa to dzisiaj podstawa działalności każdego biznesu. Żadna witryna online nie będzie jednak przynosić efektów bez dobrej treści. To zadanie najlepiej jest zlecać profesjonalistom. Do tego celu służy Giełda Tekstów – platforma zrzeszająca copywriterów i zleceniodawców. W jaki sposób zlecić przygotowanie w niej treści i jak przejść przez cały ten proces? Zapraszam do lektury.

Co znajdziesz w tym artykule?

Jak działa Giełda Tekstów?

Giełda Tekstów jest platformą zrzeszającą osoby, które tworzą treści (copywriterzy) z osobami, które te treści zamawiają (zleceniodawcy). Jeśli masz swoją firmę, prowadzisz stronę internetową i potrzebujesz unikalnej treści, która przyniesie efekty, załóż konto na Giełdzie Tekstów. W prosty sposób zlecisz stworzenie tekstów, które będą gotowe w kilka dni. Co ważne, to TY decydujesz, kiedy treść powstanie i ile jesteś w stanie za nią zapłacić. Na platformie zarejestrowanych jest niemal 50 000 copywriterów. To właśnie oni zajmują się realizacją zleceń. Jeżeli potrzebujesz treści, przejdź do dalszej części poradnika.

screen1

Zacznij od ustawień

Proces założenia konta jest prosty, zajmuje tylko chwilę i niczym nie różni się od tworzenia profilu w innych miejscach w sieci. Kiedy konto będzie już założone, zaloguj się na nie i przejdź do indywidualnych ustawień. Konieczne będzie podanie Twoich podstawowych danych czy też informacji i Twojej firmie. To proste formalności, które nie powinny przysporzyć Ci żadnego problemu.

Zamów tekst

W zależności od tego, jakiej treści potrzebujesz, możesz ją uzyskać w jeden z dwóch sposobów. Pierwszym z nich jest zakup gotowego materiału z bazy Giełdy Tekstów. Drugim jest zamówienie konkretnego tekstu z uwzględnieniem wytycznych i zaproponowaniem ceny, liczby znaków i czasu realizacji.

Zakup gotowego tekstu

Giełda Tekstów jest miejscem, w którym copywriterzy mogą sprzedawać napisane przez siebie artykuły. Nie musisz obawiać się o ich jakość – każdy tekst jest dokładnie sprawdzany i analizowany pod kątem plagiatu. Możesz więc mieć pewność, że jest unikalny i poprawny. Aby upewnić się, czy w bazie tekstów jest treść, której potrzebujesz, w wyszukiwarce na środku strony wpisz konkretne słowo kluczowe. Może to być tytuł artykułu lub jego część. Poniżej możesz wybrać język artykułu (Giełda Tekstów umożliwia sprzedaż treści w języku polskim, angielskim, rosyjskim i ukraińskim). Możesz wybrać też kategorię tekstu. Poniżej znajduje się suwak obrazujący wartość za jedno słowo. Przyjęta skala to wartość od 0,01 zł do 0,12 zł za jedno słowo. Pamiętaj, że za dobrą treść trzeba zapłacić więcej. Im wyższa jest cena za jedno słowo, tym większa będzie jakość tekstu.

Pod suwakiem określającym wartość jednego słowa tekstu znajdziesz dwa pola – w jednym wpisz kryterium liczby znaków w tekście (wartość minimalną i maksymalną), a w drugim okienku wpisz wartość całego tekstu (minimalną i maksymalną).

screen2

Jeżeli kupowałeś już wcześniej teksty na Giełdzie Tekstów i spełniły one Twoje oczekiwania, masz możliwość przejrzenia tekstów konkretnego autora, którego nick wpisujesz w okienko pod wartością tekstu.

Ostatnim krokiem jest określenie rodzaju szukanego tekstu – sprecyzuj, czy ma to być precel, tekst zapleczowy, artykuł, czy może opis produktu. Zwróć też uwagę na ewentualny wymóg synonimizacji tekstu. Kiedy wszystkie parametry są już zaznaczone, kliknij klawisz „Szukaj”.

Jeżeli znajdziesz odpowiadający Ci tekst w bazie tekstów, wystarczy zapłacić za niego, a zakupioną treść otrzymasz automatycznie. Warto wspomnieć, że Giełda Tekstów działa w oparciu o punkty. 1 pkt to w przeliczeniu 1 zł netto. Aby móc zakupić treść w serwisie, musisz najpierw doładować konto. Doładowanymi środkami płacisz za teksty z bazy tekstów, a także za złożenie zamówienia na treści.

Dodaj zlecenie na tekst

Jeżeli odpowiadającej Ci treści nie ma w naszej bazie, możesz dodać indywidualne zlecenie. W tym celu kliknij w zakładkę „Zlecenia”, a następnie z rozwijanego menu wybierz opcję „Dodaj zlecenie”.

screen4

Masz 3 możliwości. Możesz zlecić napisanie nowych artykułów, zlecić synonimizację napisanych już tekstów, możesz także zlecić tłumaczenie gotowych treści. My dzisiaj zajmiemy się zleceniem napisania nowych artykułów. Kliknij więc w pierwszy przycisk i przejdź dalej.

To najważniejszy etap tworzenia zlecenia. Tutaj musisz zawrzeć wszystkie szczegółowe informacje, tak, by były one jasne i czytelne dla copywyritera.

Zacznij od wpisania tytułu swojego zlecenia. Pod okienkiem z tytułem masz miejsce na notatki, które widoczne są tylko dla Ciebie. Poniżej znajdują się okienka z kategoriami tekstów. Wybierz te kategorie, które odpowiadają Twojemu zapotrzebowaniu na teksty.

Po wybraniu kategorii zaznacz, czy oczekujesz tworzenia synonimów, czy też nie. Określ także rodzaj tekstu (zaplecze, precel, artykuł itp.).

Najważniejszym krokiem jest opisanie Twoich wytycznych i oczekiwań. Napisz dokładnie, jakich tekstów potrzebujesz, jakie masz specjalne wymagania, np. tworzenie śródtytułów czy konkretne formatowanie.

Pod okienkiem z wytycznymi jest jeszcze kilka pól do wypełnienia. W pierwszym z nich wskazujesz liczbę artykułów do napisania. Poniżej określasz czas realizacji zlecenia. System umożliwia dodanie zlecenia z czasem realizacji nawet kilku godzin, pamiętaj jednak, że tekst napisany na szybko nigdy nie będzie idealny. Lepiej dać copywriterowi kilka dni na dopieszczenie wszystkich szczegółów.

Poniżej dostrzeżesz dwa rzędy okienek. Wypełnij ten rząd, który odpowiada Twoim oczekiwaniom – w pierwszym rzędzie liczone są słowa w tekście, w drugim – znaki. W zależności od tego, jak długiego tekstu potrzebujesz i jak chcesz go rozliczyć – wpisz liczbę słów albo znaków.

Kolejną opcją jest określenie częstotliwości słów kluczowych procentowo lub liczbowo – ten parametr ma szczególne znaczenie w pozycjonowaniu strony. Poniżej możesz określić, czy dopuszczasz odmianę słów kluczowych, czy autor ma formatować tekst, czy treści mają mieć unikalne tytuły i tagi, a także czy teksty są przeznaczone tylko dla Super Autorów, czy nie.

screen5

Kiedy te parametry zostaną określone, pozostaje Ci wpisanie wartości całości zlecenia, a także określenie, czy jest to zlecenie szybkie (realizacji podejmie się autor, który jako pierwszy wyrazi taką chęć), czy może jest to zlecenie standardowe (wykonawcę wybierzesz sam, na podstawie widocznej liczby wykonanych przez danego autora zleceń czy liczby reklamacji). Jeżeli wszystkie parametry są już wpisane, pozostaje jedynie zatwierdzenie zlecenia klawiszem „Zapisz”. Twoje zlecenie jest już aktywne i czeka na realizację.

Co, jeśli teksty nie spełnią Twoich oczekiwań?

Nad jakością i unikalnością dodawanych w serwisie tekstów czuwa moderator serwisu. Może się jednak zdarzyć, że treść jest unikalna i poprawna, ale autor nie spełnił wszystkich wymogów, a w efekcie treść nie spełnia Twoich oczekiwań. W takim przypadku możesz zgłosić reklamację, która zostanie rozpatrzona przez moderatora w ciągu jednego dnia. Jeżeli zostanie rozpatrzona pozytywnie, wszystkie środki, które wpłaciłeś za złożenie zlecenia zostaną Ci zwrócone. Nic więc nie tracisz i niczego nie ryzykujesz.

Mam nadzieję, że ten poradnik zachęci Cię do korzystania z Giełdy Tekstów, będącej prawdziwą skarbnicą unikalnych i wartościowych treści.

Podziel się swoją opinią
Joanna Duplaga
Joanna Duplaga

Pisaniem zajmuję się już od sześciu lat. Swoją przygodę z copywritingiem zaczęłam w serwisie Giełda Tekstów, realizując nieśmiało niewielkie zlecenia. Dzisiaj współpracuję z wieloma firmami, prowadzę m.in. fanpage Climb.pl - największego serwisu wspinaczkowego w Polsce. Prowadzę też swój blog, na którym dzielę się pasją do tworzenia ręcznych dekoracji (www.robotki-handmade.pl).

Artykuły: 35

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

dziesięć − 3 =