Wydawać by się mogło, że tworzenie opisów produktu do sklepu internetowego to najprostsze zadanie copywritera. Jaki jest produkt, każdy przecież widzi.  Cóż to za sztuka opisać szczoteczkę do zębów czy szklany wazon? Pozornie, może to być łatwe. Za opisem jednak stoi potencjalna sprzedaż, a dobry opis produktu to taki, który będzie w stanie zainteresować klienta na tyle, że zwyczajnie go kupi. Pokażę Ci, jak tworzy się opisy produktu, które spełnią swoje zadanie. Gotowy? To zaczynajmy!

Po co w ogóle tworzy się opisy produktów?

Opisy produktów mają co najmniej kilka zadań do wykonania. Po pierwsze, muszą przedstawić dany produkt klientowi. W opisie zawarte są cechy produktu, jego właściwości i wszystkie informacje, które mogą przydać się klientowi. Wyobraź sobie, że kupujesz kilogram kawy. Z pewnością chcesz wiedzieć, skąd pochodzi i jak należy ją parzyć. To wszystko znajdziesz właśnie w opisie.

Opis to jednak nie tylko suche informacje o produkcie. Opisy mają na celu również promowanie firmy. W jaki sposób się to odbywa?

 

Opis produktu, a pozycjonowanie strony

Jeśli opis produktu jest napisany zgodnie z zasadami SEO, z pewnością wspomoże on pozycjonowanie strony producenta produktu w Google. Co to oznacza? Oznacza to, że dobrze napisany opis produkty podniesie pozycję w wyszukiwarce, a to z kolei przyczyni się do łatwiejszego odnalezienia danego produktu przez potencjalnego klienta.

Załóżmy, że chcesz kupić buty na jesień. W wyszukiwarce Google, w pierwszej kolejności pojawią się oczywiście strony, które są najlepiej wypozycjonowane. Na pozycję wpływają m.in. opisy produktów, choć nie jest to jedyny czynnik.

 

Słowa kluczowe to klucz do sukcesu!

W opisie produktu niebagatelne znaczenie ma odpowiedni dobór słów kluczowych. Pomagają one potencjalnemu klientowi, który szuka w sieci danego produktu, trafić właśnie na TEN konkretny produkt, a nie produkt konkurencji. Skąd wiedzieć, jakie słowa kluczowe sprawdzą się w danym przypadku? Służą temu specjalne narzędzia, m.in. Trendy Google, czy Google Search Console. O działaniu tych narzędzi powiemy w innym poradniku. Warto jednak korzystać z tego typu ułatwień, by słowa kluczowe były dobrane jak najlepiej.

 

Podsumowując..

Dobry opis produktu sprzeda produkt bez problemu. Jeśli zamierzasz zająć się pisaniem opisów, musisz pamiętać, że:

  • każdy opis MUSI być unikalny – nawet, jeśli tworzysz 50 opisów produktów, które niewiele się od siebie różnią,
  • słowa kluczowe nie mogą być przypadkowe – temu służą specjalne narzędzia,
  • w każdym opisie staraj się skoncentrować na korzyściach, jakie klientowi przyniesie zakup danego produktu – mówiąc inaczej, przemawiaj tzw. językiem korzyści,
  • postaraj się już na początku określić, do kogo ma trafić opis – kobiety prędzej kupią produkt, którego opisu działa na ich emocje; mężczyźni zainteresują się produktem opisanym w sposób racjonalny i rzeczowy.

Powodzenia!