Wydawać, by się mogło, że teksty synonimizowane odeszły już do lamusa i nikt ich już dzisiaj nie używa. Tymczasem copywriterzy wciąż dostają takie zlecenia, które niejednemu z nich już spędziły sen z powiek. Czym właściwie są teksty z synonimami i jak się je pisze? Zapraszam do lektury!

 

Zacznijmy od początku..

Aby zrozumieć istotę tekstów synonimizowanych, musisz najpierw przypomnieć sobie, czym właściwie jest synonim. I tak, według definicji Słownika Języka Polskiego PWN:

„Synonim to «każdy z pary wyrazów mających takie samo znaczenie»”

Mówiąc prościej, synonim to wyraz znaczący dokładnie lub prawie to samo, a brzmiący inaczej. Przykład? Synonimem słowa „ciepły” może być słowo: „gorący”, „o wysokiej temperaturze” itp. Synonimem słowa „treść” może być słowo „artykuł”, „tekst” itp. To jasne. Ale jakie to ma zastosowanie w copywritingu? Ogromne!

Czy tworzenie tekstów z synonimami jest łatwe?

Tworzenie tekstów z synonimami nie jest łatwym zadaniem. Musisz jednak wiedzieć, że z jednego takiego tekstu można otrzymać kilka, kilkanaście, albo nawet kilkadziesiąt unikalnych tekstów, w zależności od ilości użytych synonimów. Co to znaczy, że tekst jest unikalny? Oznacza to, że dla algorytmów wyszukiwarki ten tekst nie jest plagiatem.

Autor tworzy jeden tekst z synonimami, za pomocą specjalnych programów, synonimy są mieszane i w efekcie, powstaje kilka czy kilkanaście zupełnie unikalnych treści.

Wydawać by się mogło, że skoro z jednego tekstu powstaje ich nawet kilkanaście, to jest to oszczędność czasu i w ogóle cud miód – pomyśl tylko, piszesz jeden artykuł wrzucasz go do programu i w mniej niż minutę masz ich 10. Brzmi jak piękna bajka, prawda? No niestety, w rzeczywistości wygląda to nieco inaczej.

Dlaczego tworzenie tekstów synonimizowanych jest takie trudne?

Napisanie jednego tekstu synonimizowanego zajmuje o wiele więcej czasu od napisania zwykłego tekstu. Przede wszystkim, przyjrzyjmy się strukturze takiego tekstu.

Synonimy pisane są w klamrach { i } i oddzielane są od siebie pionową kreską |. Czyli:

{gorący|ciepły|o wysokiej temperaturze}

{tekst|treść|artykuł}

Zapytasz pewnie, co w tym trudnego? Już Ci wytłumaczę. Chodzi o polską składnię językową i gramatyczną. O ile treść jest interesująca, już artykuł będzie interesujący. Podane słowa to synonimy, ale zmienia się końcówka fleksyjna, a to oznacza, że pisanie tekstów z synonimami wymaga od nas ogromnego skupienia i bezbłędności w pisaniu.

Czym są synonimy zagnieżdżone?

Synonimy zagnieżdżone to bardzo skomplikowane struktury, które wynikają z synonimizacji całych zdań czy wyrażeń, w ramach jednej klamry występuje inna, np:

{{Treści|Teksty|Artykuły} {sprzedażowe|ukierunkowane na sprzedaż} {muszą mieć|powinny mieć}|Dobrze, jeśli treści sprzedażowe mają znaczącą} wartość dla czytelnika.

Stworzony tekst, zarówno przed, jak i po wygenerowaniu, musi mieć sens. Niedopuszczalne są błędy gramatyczne, o które nie trudno w przypadku tworzenia takich tekstów.

Złote wskazówki dla piszących teksty z synonimami:

  1. Tekst przed wygenerowaniem powinien być około 2 razy dłuższy niż po wygerenerowaniu. Czyli piszesz tekst na 2000zzs, dodajesz synonimy, a po wygenerowaniu otrzymujesz unikalny tekst na 1000zzs.
  2. Stosuj synonimy zagnieżdżone, bo dzięki nim możliwe jest wygenerowanie jeszcze większej ilości unikalnych tekstów.
  3. Zwracaj uwagę na składnię i gramatykę, zawsze czytaj wygenerowany tekst i sprawdzaj, czy ma on sens.
  4. Czytaj jak najwięcej! Książki, gazety, blogi, nieważne co! Częste czytanie rozszerza zasób słownictwa, więc włącz czytanie w swoją codzienną rutynę.
  5. Nie zrażaj się! Nauka tworzenia tekstów z synonimami zajmuje nieco czasu, ale jest opłacalna.

 

Powodzenia!